Zaterdag

29 oktober 2016 - Pitsinades, Griekenland

Vanmorgen mochten we om half 10 komen voor het ontbijt. Het was, zoals ik gewend ben hier bij Albert en Anita, een enorm uitgebreid ontbijt door Albert verzorgd. Bruin brood, wit brood, kaas, roerei met daarop de heerlijk gekaramelliseerde tomaat, honing, een aantal soorten jam, yoghurt, vruchtensalade en dan ook nog spanakopita en bladerdeegrolletjes met ham en kaas en nog iets van kokosrolletjes. Veel te veel dus voor een eenvoudig mens, maar wel enorm genieten! Oh, en natuurlijk verse jus d' orange en koffie. Wat een verwennerij! Daarna mochten we doen wat we wilden. Heb ik even een paar boodschapjes gehaald in de supermarkt en daarna de eerste reisverhalen geschreven.

Na een eenvoudige lunch hadden we om 3 uur weer afgesproken om met z'n allen op stap te gaan met de "friends of the museum" om een aantal oudheidkundige dingen te gaan bezien: in de rotsen uitgehakte graftombes, Afrodite's troon en de muren van de oude stad Skandia. Het was een aardige wandeling, gelukkig met droog weer. Op een gegeven moment kwam zelfs de zo'n nog door. We zijn dus lekker een paar uur aan de wandel geweest en daarna zouden we nog gezamenlijk wat drinken bij het restaurant Skandia. Marja en haar zus gingen toen weer terug naar Arionadika, omdat Aafke en Joyce jr, daar waren gebleven en ze samen zouden gaan eten vanavond, Albert, Anita, Carolien en Victoria en ik zijn in Skandia gebleven waar we heel gezellig samen met Peter Thoes (ik ben niet helemaal zeker van zijn naam) hebben gegeten. Alweer een zalige maaltijd voor een habbekrats! En nu zit ik weer in mijn prachtige studio aan een kopje thee. Vannacht gaat de klok een uur terug en dus de wintertijd weer in, hebben we dus een extra lange nacht!

1. Ineke:
    29 oktober 2016
    Fijn dat het weer mooi is en er gezellige medeplukkers zijn
  2. Lucie:
    29 oktober 2016
    Geniet er maar lekker van!
  3. Anita Snippe:
    30 oktober 2016
    Leeeeeeeuuuuk allemaal! Kunnen we nog foto's kijken??