Tweede woensdag

10 november 2016 - Pitsinades, Griekenland

Ja, nu van de dagen toch wel weer snel! Vandaag hebben we de tweede plukdag van de tweede week! Het begon allemaal veelbelovend, met een fantastisch ontbijtje van Albert. Het eiergerecht was ei met room en tijm uit de oven, opgediend in een kleine tajine. Dat is zo verrukkelijk! Daarna dus op weg naar de woonplaats van Panayotis , de autoverhuurder en vlak na waar zijn auto's allemaal staan rechtsaf een weggetje in. Daar waren al 2 Grieken aan het plukken van volle bomen. Voor ons stonden er nog wat minder volle bomen. Eigenlijk is dat niet zo leuk hoor, die Grieken in de buurt, want die plukken op een andere manier dan wij doen. ZIj gebruiken stokken die motorisch aangedreven de olijven als het waren uit de boom slaan. Gaat vast veel vlugger dan onze manier. Maar maakt wel een klereherrie! Vlak voor het lunchtijd was kwam er een schip met zure appels aan: grote donkere dreigende wolken! Dus hebben we snel de boel bij elkaar gehaald en zijn we vertrokken. we waren net op tijd weer thuis voor de bui losbarstte. Thuis gekomen hebben we gezellig gezamenlijk geluncht en daarna heb ik wat op internet rondgeneusd en een spelletje gedaan. 's Avonds heerlijk gegeten: vooraf een soort courgettetaart (maar dan zonder deegbodem), als hoofdgerecht kip met "dronken vijgen" (geweekt in witte wijn) en als toetje gestoofde kweeperen uit de oven met een dotje mastiekijs. Het was weer smullen!!!