En alweer donderdag

11 november 2016 - Pitsinades, Griekenland

onze derde plukdag, maar de eerste met Marianne en Corrie erbij! Toen we vanmorgen voor het ontbijt naar beneden kwamen, waren Corrie en Marianne net aangekomen. ZIj hadden 2 nachten in Athene doorgebracht. Vanwege het missen van het vliegtuig afgelopen maandag! Ik vond het erg leuk Marianne weer te zien (voor de derde keer) en ook Corrie bleek gewoon een aardig mens te zijn! We zijn verder gegaan met het veld waar we gister waren en gelukkig waren we daar nu alleen, dus zonder gemotoriseerd plukwerk. Halverwege kwam Panayotis voorbij op de brommer die nog even een paar veldjes wilde inspecteren die eventueel ook nog door Albert en gasten konden worden geplukt. Toen hij terugkwam moest Albert achterop en gingen ze ook nog eens samen kijken. Grappig gezicht, Panayotis (klein) voorop en Albert (best wel lang) achterop! Maar het werd geregeld dat er nog een veldje geplukt kan worden. Weliswaar niet mee door mij, maar het is ook voor Marianne en Corrie wel leuk als er nog wat te plukken valt. Na de lunch hebben we ook nog 2 bomen aan de overkant van het pad geplukt en een uur of half 4 gingen we weer naar huis. We moesten ook wel een beetje op tijd zijn, want 's avonds kwam Maria weer langs om samen met ons een kookworkshop te doen. Was natuurlijk weer hele erg leuk en lekker. Maar gelukkig wel iets minder knoflook dan vorige week. We hebben auberginesalade gemaakt, dat is een soort dipsaus van aubergine, bosuitjes, knoflook en kruiden. Verder hebben we gevulde koolbladeren gemaakt in ei-citroensaus (erg lekker). Omdat er nog veel van de gehaktvulling over was, heeft Maria ook nog een soepje gemaakt, waar dus hele grote gehaktballen in zaten en verder nog lekkere stukje gebakken varkensvlees (in een hele laag olie gebakken). Maria had als toetje een taart meegenomen van biscuitjes als onderlaag, daarop een laag philadelphia kaas met room en dergelijke en daarop een laag mirtle. (Weet even niet hoe dat in het Nederlands heet!) we hebben heerlijk gekookt en daarna gesmuld!

1. Ineke:
    11 november 2016
    leuke berichten hoor
  2. Ria van dijk:
    11 november 2016
    heerlijk voor je dat het plukken uiteindelijk nog is gelukt, maar alles er om heen geeft je evenveel plezier volgend mij, kook workshops, eten binnen en buiten de deur.....
    Voor dat je het weet ben je weer in Lewenborg: wat zal Kitty blij zijn je weer te zien!
    Goed thuisreis gewenst en tot ziens! Henk en Ria
  3. Anita Snippe:
    12 november 2016
    Wel thuis Christina mou, de marmelade op de cheese cake was gemaakt van moerbei vruchtjes.