Deel 2 onderweg

29 oktober 2016 - Pitsinades, Griekenland

In Athene hadden we een paar uurtjes tussentijd. Heb ik even met Bea gebeld dat we veilig in Athene waren aangekomen. Verder hebben de dames even gewinkeld en hebben we een broodje gehad vanwege de lunch. en toen weer door de douane. GIng allemaal redelijk makkelijk, maar zus Joyce bleek een te groot flesje lenzenvloeistof bij zich te hebben, dat mocht ze niet meenemen! Balen natuurlijk, ze had het net gekocht en het zat nog helemaal dicht. Dat duurde even voor ze erdoor was, maar gelukkig geen boete of zo, alleen ook geen lenzenvloeistof!

Enfin, een tijdje later mochten we instappen in de bus die ons naar het vliegtuig zou brengen. Waren we net allemaal ingestapt, moesten we er weer uit: vanwege het slechte weer op Kithira moest de vlucht worden uitgesteld met een half uur! Maar een half uurtje later kregen we een nieuw berichtje: weer uitgesteld met een half uur! Daarna mochten we opnieuw in de bus stappen en werden we echt naar het vliegtuig gebracht. De vlucht ging door, maar vanwege de turbulentie moest ook het cabinepersoneel de hele reis blijven zitten en kregen we dus niets te drinken en geen snoepje bij vertrek. Jammer, maar daar valt wel mee te leven! Aan de andere kant van het middenpad zat een mevrouw die elke keer als het vliegtuig een slingertje maakte haar handen naar haar oren bracht en het hoofd boog , dat maakte me best een beetje zenuwachtig. Voorin zat een kindje heel hard te huilen. Gelukkig duurde de vlucht niet te lang, een goed half uur, en dan is het wel vol te houden.

En toen, hoera, waren we eindelijk op Kithira! . Albert stond ons al op te wachten. We hadden trouwens in Athene ook de beide andere pluksters ontmoet: Carolien en Victoria. Terwijl Albert met de rest van het gezelschap naar Panayotis ging om de autoverhuur te regelen, bleven Aafke en ik bij de lopende band staan om onze koffers op te wachten. Het duurde even, waarop Albert zei dat het vast kwam omdat mijn grote koffer ergens achter was blijven haken! Dat was absoluut niet het geval en toen de koffers kwamen, bleek Carolien een nog veel grotere koffer te hebben!!!!

Daarna dus achter elkaar aan gereden naar Fos Kai Choros, waar we hartelijk werden begroet door Anita. We werden naar onze kamers gebracht en uitgenodigd om daarna even gezellig iets te komen drinken beneden. En dat hebben we gedaan! en als klap op de vuurpijl zijn we daarna met z'n allen naar het dorp gelopen waar we heerlijk hebben gegeten bij Maro! Fava, gigantes,  choriatiki, bietensalade, gegrilde courgette, souvlaki en nog veel meer! en ook weer een wijntje erbij en water. Tot onze verrassing troffen we daar ook Irene en haar vriend Dmitri aan. Leuk hoor, zo'n weerzien. Om ongeveer half elf waren we weer thuis en ben ik heerlijk in mijn bedje gekropen.