Vrijdag, bijna het einde van deze vakantie

13 november 2016 - Pitsinades, Griekenland

hoewel het inmiddels zondag is, en ik weer thuis op de bank zit, moet ik toch wel mijn verhaal afmaken!

Vrijdagmorgen na het ontbijt heb ik het eerst even kalm aan gedaan. Wat mailtjes gelezen, een puzzeltje proberen op te lossen, een kopje thee gedronken. Daarna toch maar op pad gegaan, dat kon immers nu nog in de zon! Lekker richting Pitsinades gelopen, onderweg heeft de buurvrouw een tijdje tegen me staan babbelen (waarvan ik slechts hier en daar een woord verstond)! Wat ik vooral verstond was dat ze zei dat haar hondje Anita riep. In plaats van rechtsaf richting het kloostertje te gaan, ging ik linksaf met de bocht in de weg mee en Pitsinades weer uit. De long and winding road leidde naar Perlingianika, het dorp dat ik eerder niet had bereikt gedurende een andere wandeling. En daarna ging het weer verder, naar Dourianika, waar ik nog verdere kon lopen, maar dat heb ik niet gedaan. Ik heb daar lekker een tijdje in de zon gezeten bij de kerk en heb toen de weg in tegenovergestelde richting weer afgelegd, terug naar "huis". Aan het begin van de avond kukelde ik bijn van het trapje, toen ik Albert wilde vragen mijn boarding passen te printen. Daarop verbood Anita me op de schoenen die ik droeg naar het dorp te gaan, omdat ik op die schoenen al een paar keer (bijna) was gevallen. Ze had helemaal gelijk en ik heb ze verwisseld voor mijn wandelschoenen. DIe stonden weliswaar een stuk minder charmant, maar ik liep er tenminste stevig op! Ik ben samen met Marianne en Corrie bij Maro gaan eten. We hebben lekker een paar voorgerechtjes besteld, namelijk choriatiki (Griekse salade), tirikrokettes (kaaskroketjes) en tzatziki en ook één hoofdgerecht. Dat had iets van kip moeten worden, maar ik bestelde pancetta, en dat bleken krokant gebakken speklapjes te zijn met pommes frites. Daarbij een halve kilo rode wijn, want wijn wordt in Griekenland per kilo verkocht. Enfin, daarvan werd door Katharina een kilo gemaakt. Maar we hebben heerlijk gegeten en mijn tafelgenoten waren onder de indruk van mijn kennis van de Griekse taal, wat ik stiekum toch wel heel leuk vond! We kwamen ongeveer zingend weer thuis en toen heb ik de koffer verder ingepakt!