Donderdag

3 november 2016 - Pitsinades, Griekenland

en nu is het alweer donderdag! Een vrije dag, omdat de fabriek niet opengaat en we morgen gewoon kunnen plukken. Na een vroeg ontbijt vanmorgen zijn Carolien, Victoria en ik naar Fratsia gereden, waar we met Irene hadden afgesproken. We zijn toen achter haar aangereden naar de plek waar ze haar grote groep katten heeft rondlopen. Ze heeft daar een soort hutje, met daarvoor een stuk omheind land en daar omheen nog veel meer land met olijf- en andere bomen, waar de katten lekker zichzelf kunnen zijn. zij brengt er iedere dag voer naartoe, maar de katten hebben er ook voederautomaten, zodat ze altijd brokjes kunnen eten en drinken hebben. Ik vond het erg leuk om te zien hoe de katten toen ze Irene's auto hoorden al aan kwamen draven. Ze zagen er allemaal heel goed uit, er was nog wel een enkele kat die een beetje ziek was, maar ze worden goed verzorgd en ze kunnen heel goed met elkaar overweg. Er was net sinds gisteren een klein katje bij gekomen. DIe bleef eerst heel zielig miauwend in het hutje staan kijken, maar langzaam maar zeker durfde ze al verder naar buiten te komen en toen we weg gingen lag ze heerlijk in de zo'n met een van de grotere katten in de buurt. En al die katten deden niet anders dan kopjes geven en spinnen, fantastisch! Daarna zijn we via Mitata weer terug gereden naar Aroniadika, waarna de dames hun eigen gang gingen en ik dus ook! Heb ik eerst een wandelingetje gemaakt, daarna geluncht: yoghurt met fruit en honing. Verder heb ik een luie middag gehad, wat zitten lezen, een spelletje gedaan en wat gepuzzeld. Maar ik vond het prima om even lekker geen mensen om me heen te hebben, Vanavond heb ik bij Maro gegeten, simpel een spies en patat, glaasje wijn erbij. En tot slot zit ik nu met een glas thee op bed dit verhaaltje te schrijven, morgen de laatste plukdag met deze groep en zaterdag gaan de anderen weer terug naar Nederland. Ik zal de club Marja wel missen, maar er komt ook weer een bekend persoon naar Kithera, nl. Marianne van den Broek, dus het komt allemaal helemaal goed!