Onderweg!

29 oktober 2016 - Hoofddorp, Nederland

donderdagmorgen. Na het ontbijt ben ik dan eindelijk mijn koffer maar eens gaan inpakken. KItty de kat werd er al een beetje nerveus van, want zodra de koffer tevoorschijn wordt gehaald begrijpt ze best dat ik op stap ga! Ja, wat neem je mee als je in november olijven gaat plukken? Laagjes kleding is het beste, zo vertellen Albert en Anita telkens weer. Maar meestal vergeet ik op de een of andere manier wel één van die laagjes! En je wilt er natuurlijk 's avonds wel een beetje leuk bijlopen, dus toch ook maar een jurkje, en misschien nog wel een! Maar het mag allemaal niet te zwaar worden, want je moet tegenwoordig elke kilo betalen! Dat was vroeger toch wel anders (oma aan het woord!). Na de lunch ben ik vertrokken. Eerst met de stadsbus naar het station, daar mijn reisprodukt (vrije dag reizen) opgehaald, waarvoor je 2 keer je ov-kaart ergens voor moet houden. Dus dacht ik daarmee ook te hebben ingecheckt. Helaas bleek bij controle in de trein dit niet het geval te zijn en moest ik in Zwolle uit de trein om in te checken. Dat lukte dus niet in de 2 minuten dat de trein daar stond! Pech voor mij, maar niet een grote ramp, alleen kwam ik daardoor een half uur later in Hoofddorp aan.

Marja kwam me gelukkig afhalen en na een ritje in de spits kwamen we lekker lachend aan bij hun thuis, waar Richard ons hartelijk verwelkomde. Wat is dat toch leuk, dat je zo'n klik kunt hebben met mensen die je eigenlijk maar een week hebt meegemaakt. Terwijl we aan een lekker wijntje zaten heeft Richard de maaltijd verder bereid. We hebben heerlijke lasagne gegeten. Dat was weliswaar de derde keer deze week dat ik lasagne at, maar ze waren zo verschillend dat het niets uitmaakte. Zelf had ik een vegetarische lasagne gemaakt, daarna bij Ria en Henk een lekkere vislasagne en nu bij Richard en Marja een verrukkelijke lasagne met gehakt. Lekkere salade erbij en als toetje heerlijke citroentaart met een kopje thee voor mij en koffie voor M en R.

Het was inmiddels half 10 en omdat we vrijdagmorgen weer vroeg op moesten (half 4) zijn we toen maar naar bed gegaan.

Vrijdagmorgen. Na een lekker, maar kort nachtje om half 4 opgestaan. RIchard had de ontbijttafel al klaar met voor Marja en mij elk een heerlijke krentenbol met kaas en een kop koffie! Om half 5 stond de auto voor de deur en reden we met Joyce (dochter van M en R) en haar man naar Schiphol. En daar trof ik de rest van de "groep van Marja", haar zus Joyce, en haar vriendin Aafke. Wat een stel, die vrouwen met elkaar. We hebben heel gezellig zitten kletsen en lachen tot het tijd was om aan boord te gaan. Marja en co. hadden voorin hun plaatsen, ik zat ongeveer halverwege het vliegtuig, dus rust tot Athene! Ik heb nog wel even een dutje gedaan hoor, maar voor zover ik weet, niet gesnurkt.

1. Ineke:
    29 oktober 2016